אי הרשעה פלילית: תקיפה והכשלת שוטרים, הפרעה לשוטר, איומים, העלבת עובד ציבור

תקיפה והכשלת שוטרים, איומים, העלבת עובד ציבור, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו – סיום הליך פלילי ללא הרשעה פלילית (אי הרשעה)

• במהלך בדיקת רישיונות רכב שגרתית, התפתח עימות בין שוטר לזוג צעיר אשר הוביל להגשת כתב אישום כנגד בני הזוג.
  • כתב האישום, אשר הוגש לבית משפט השלום בנתניה, ייחס לשני הנאשמים שורה של עבירות פליליות:
    • תקיפת שוטר בשעת מילוי תפקידו, עבירה בניגוד לסעיף 273 לחוק העונשין;
    • הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו, עבירה בניגוד לסעיף 275 לחוק העונשין;
    • איומים, עבירה בניגוד לסעיף 192 לחוק העונשין;
    • העלבת עובד ציבור, עבירה בניגוד לסעיף 288 לחוק העונשין.
  • עו"ד פלילי גיא פלנטר, מטעם בני הזוג, הגיע להסדר טעון עם התביעה המשטרתית על פיו נערכו תיקונים משמעותיים בעובדות כתב האישום וחלק מהעבירות נמחקו.
  • עוד הוסכם בהסדר הטעון, כי במידה ויתקבל אודות הנאשמים תסקיר חיובי משירות המבחן, יעתרו באי כוח הצדדים לסיום ההליך הפלילי באי הרשעה, תוך קביעה שהנאשמים יבצעו שירות לתועלת הציבור (של"צ) בלבד.
  • בשלב זה הופרד הדיון בעניין שני הנאשמים, כיוון שהתעורר צורך לטפל בתיק פלילי נוסף, שהיה תלוי ועומד כנגד הנאשם בבית משפט אחר.
  • באשר לנאשמת: בית משפט השלום בנתניה (כב' השופטת ליאורה ברודי) כיבד את הסדר הטעון והטיל על הנאשמת בתיק פלילי 1714/00 שירות לתועלת הציבור בהיקף של 100 שעות, ללא הרשעה בדין.
  • את התוצאה החריגה נימק בית המשפט הנכבד בהתחשב בהסדר הטעון, באמור בתסקיר שירות המבחן, בהודאתה המיידית של הנאשמת והבעת חרטה מצידה, בהיותה בחורה צעירה המנהלת אורח חיים נורמטיבי, ועל מנת שלא למנוע את השתלבותה בעתיד במסגרות תעסוקתיות שונות.
  • עניינו של הנאשם היה מעט מורכב יותר. כנגד הנאשם היה תלוי ועומד תיק פלילי נוסף, בבית משפט השלום בפתח תקווה (תיק פלילי 2098/00 בפני סגן הנשיא, כב' השופטת נגה אוהד). במסגרת ההליכים בתיק זה, כבר הודה הנאשם כי תקף את אחותו וגרם נזק לרכושה (עבירות של תקיפת בן משפחה, בניגוד לסעיפים 379 + 382 (ב) לחוק העונשין וגרימת היזק בזדון, בניגוד לסעיף 452 לחוק העונשין).
  • בית משפט השלום בפתח תקווה נעתר לעתירתו של הסניגור, עו"ד גיא פלנטר, הורה להעמיד את הנאשם בפיקוח טהור למשך שנה, ללא הרשעה בתיק פלילי 2098/00 ולסיים את ההליך הפלילי בתיק פלילי 1174/00 בעבודות שירות לתועלת הציבור בהיקף של 140 שעות, ללא הרשעה.

תיק פלילי 1714/00 בית משפט השלום נתניה, בפני כבוד השופטת ליאורה ברודי.

תיק פלילי 2098/00 בית משפט השלום פתח תקווה, בפני כבוד השופטת נגה אוהד.

לקריאה נוספת:

משפט פלילי | משרד עורכי דין פלילי | ייצוג משפטי פלילי – אי הרשעה | סיום הליך ללא הרשעה | עבירות כנגד שוטרים | תקיפת שוטר | העלבת עובד ציבור | הפרעה לשוטר במילוי תפקידו

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
שינוי גודל גופנים