ביטול כתב אישום | הפרת הוראה חוקית של בית משפט | סעיף 287 חוק העונשין

ביטול כתב אישום אשר ייחס ללקוחה עבירה של הפרת הוראה חוקית של בית משפט, בניגוד לסעיף 287 לחוק העונשין

בית משפט השלום כפר סבא. מקור: הנהלת בתי המשפט.

• כנגד צעירה ללא עבר פלילי, המועסקת בבית ספר להנדסאים, הוגש כתב אישום המייחס לה עבירה פלילית של הפרת הוראה חוקית, בניגוד לסעיף 287 לחוק העונשין.

• סעיף 287 לחוק העונשין קובע, כי מי שמפר הוראה שניתנה כשורה מאת בית משפט או מאת פקיד או אדם הפועל בתפקיד רשמי ומוסמך לאותו עניין, דינו – עד 2 שנות מאסר.

• בפרק העובדתי של כתב האישום נטען, כי הצעירה סירבה לקיים הסדרי ראיה שנקבעו בהסכם הגירושין שלה.

• מאחר והסכם הגירושין (לרבות הסדרי הראיה הכלולים בו) אושר על ידי בית המשפט לענייני משפחה וקיבל תוקף של פסק דין, הואשמה הצעירה בעבירה פלילית של הפרת הוראה חוקית, שניתנה על ידי בית משפט.

• עורך דין פלילי גיא פלנטר, אשר ייצג את הנאשמת, הגיש לתביעה המשטרתית בקשה מנומקת בכתב לחזור מכתב האישום. מדובר בעריכת מעין שימוע בדיעבד, לאחר שכבר הוגש כתב האישום.

• בהגינותה, הסכימה התביעה המשטרתית למחוק את כתב האישום.

• על בסיס ההסכמה שהשיג עורך דין פלילי גיא פלנטר עם התביעה המשטרתית, הורה בית משפט השלום בכפר סבא על מחיקת כתב האישום.

• בכך נחסכו מהצעירה כל התוצאות הפוגעניות של משפט פלילי.

• בהמשך עמוד זה ניתן לעיין בכתב האישום שהוגש כנגד הצעירה המייחס לו עבירה של הפרת הוראה חוקית ובהחלטת בית המשפט לבטל את כתב האישום.

תיק פלילי 2366/01, בית משפט השלום כפר סבא, בפני סגן הנשיא, כב' השופט חנוך פדר.

לקריאה נוספת:

משפט פלילי | משרד עורכי דין פלילי | ייצוג משפטי פלילי – ביטול כתב אישום | הפרת הוראה חוקית | סעיף 287 חוק העונשין

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
שינוי גודל גופנים