גניבה ממעסיק | סוכנת נסיעות שגנבה כספים ממעסיקה ומלקוחותיה | 3 חודשי עבודות שירות

גניבה ממעסיק | סוכנת נסיעות שגנבה כספים ממעסיקה ומלקוחותיה נדונה ל- 3 חודשי עבודות שירות בלבד

• פרשה זו עוסקת בסוכנת נסיעות שהודתה בחקירתה במשטרה כי במסגרת עבודתה בסוכנות נסיעות, גנבה מכספי החברה ומכספי לקוחות החברה סכום כולל של 47,000 שקלים.
  • על בסיס הודאתה וכן ראיות נוספות, הגישה פרקליטות מחוז תל אביב כנגד סוכנת הנסיעות כתב אישום, המייחס לה עבירה של גניבה ממעסיק, בניגוד לסעיף 391 לחוק העונשין.
  • עבירת הגניבה מוגדרת בסעיף 383(א) לחוק העונשין, התשל"ז-1977, כאשר העונש הנקוב בסעיף 384 בגין גניבה הינו מאסר של עד 3 שנים. עבירת גניבה ממעסיק מוגדרת כעבירה חמורה יותר, שכן בהתאם חהוראות סעיף 391 לחוק העונשין העונש הנקוב בצידה הינו מאסר של עד 7 שנים.
  • לנוכח עוצמת הראיות שנאספו לחובתה של הנאשמת, הציבה ההגנה מטרה – לסיים פרשה זו מבלי שהנאשמת תישלח לריצוי מאסר בכלא.
  • בהתאמה, גיבש בא כוחה של הנאשמת, עורך דין גיא פלנטר, הסדר טעון עם פרקליטות מחוז תל אביב על פיו יעתרו שני הצדדים לעונש מוסכם של 3 חודשי עבודות שירות בלבד.
  • בגזר דינה של הנאשמת, ציין בית משפט השלום בתל אביב  – יפו (כבוד השופטת רחל גרינברג) כי מדובר במעשה חמור, אשר באופן רגיל היה גורר גם ענישה מחמירה.
  • יחד עם זאת, פסק בית המשפט, במקרה זה קיימות נסיבות אישיות מקלות ויש מקום לכבד את הסדר הטיעון אליו הגיעו הצדדים, על אף היותו מקל במיוחד עם הנאשמת.
  • לפיכך, גזר בית משפט השלום בת"א – יפו על הנאשמת 3 חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות, מאסר על תנאי וכן חייב את הנאשמת לחתום על התחייבות כספית שלא תעבור על עבירה של גניבה ממעסיק או גניבה על ידי מורשה.
  • ב"כ המאשימה: עוה"ד גילת זיוי. ב"כ הנאשמת: עוה"ד יעך דנוך נווה, ממשרד עורך דין פלילי גיא פלנטר.

תיק פלילי פ 11131/00, בית משפט השלום תל אביב – יפו, בפני כבוד השופטת רחל גרינברג.

לקריאה נוספת:

משרד עו"ד פלילי גיא פלנטר

ייצוג משפטי פלילי | עבירות צווארון לבן | גניבה ממעביד | גניבה ממעסיק | גניבה בידי עובד | עבודות שירות

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
שינוי גודל גופנים