קבלת דבר במרמה, גניבה בידי מורשה, גניבה בידי עובד, זיוף: עבודות שירות

מתווכת נדל"ן שהורשעה בעבירות קבלת דבר במרמה, זיוף וגניבה – נדונה לעונש קל – עבודות שירות בלבד

בית משפט השלום כפר סבא. מקור: הנהלת בתי המשפט.

• כנגד הנאשמת, מתווכת נדל"ן במקצועה, הוגשו שני כתבי אישום נפרדים, המייחסים לה שורה של עבירות מרמה, זיוף וגניבה.
  • התיק נקבע לדיון בפני כבוד השופטת ניצה מימון שעשוע, שכיהנה באותה עת בבית משפט השלום בכפר סבא.
  • לנוכח עוצמת הראיות שנאספו כנגד הנאשמת, לרבות הודאותיה באשם, ובהעדר כל סיכוי להתמודד על אחריותה הפלילית של הנאשמת למעשים, עבר עורך דין פלילי גיא פלנטר לזירת העונש, שם הציב מטרה שבסופו של יום, לא תמצא עצמה הנאשמת מאחורי סורג ובריח.
  • בשלב ראשון, ועל מנת למנוע מצב בו תיענש הנאשמת בגין כל פרשה בנפרד, דבר שהיה מחמיר בעונשה, ביקש עורך דין פלילי גיא פלנטר מבית המשפט לאחד את הדיון בשני כתבי האישום.
  • בהמשך, גיבש עורך דין גיא פלנטר עם פרקליטות מחוז מרכז הסדר טעון כולל, הנוגע לשני כתבי האישום.
  • על פי הסדר הטעון שגובש עם הפרקליטות, תוקנו שני כתבי האישום לקולא, ושני הצדדים עתרו בפני בית המשפט לסיים את עניינה של הנאשמת בעונש מוסכם, שאיננו כולל רכיב של מאסר של ממש.
  • לאחר התיקונים שנערכו בכתבי האישום במסגרת הסדר הטעון, כללו שני כתבי האישום את האישומים שיפורטו להלן.

תיק פלילי 1637/00 – שלושה אישומים שונים של עבירות קבלת דבר במרמה, גניבה בידי מורשה, זיוף

• בתיק פלילי 1637/00 הורשעה הנאשמת, על פי הודאתה, בשלושה אישומים שונים:
    • על פי עובדות האישום הראשון, עת שימשה כמתווכת נדל"ן, קיבלה מלקוחותיה סדרת שיקים שנועדו לתשלום למוכרי הנכס. במקום להעביר את השיקים למוכרי הנכס, גנבה את השיקים בסך של מעל 8,000 שקלים חדשים, פרעה אותם, ואף זייפה מסמך לפיו הועבר הסכום למוכרים והם אישרו קבלתו.
    • בהתאמה לעובדות המקרה, הורשעה הנאשמת באישום הראשון בעבירות הבאות:
      • קבלת דבר במרמה, עבירה בניגוד לסעיף 415 לחוק העונשין.
      • גניבה בידי מורשה, עבירה בניגוד לסעיף 393 לחוק העונשין.
      • זיוף, עבירה בניגוד לסעיף 418 לחוק העונשין.
    • על פי עובדות האישום השני, פנתה הנאשמת אל אותם לקוחות וביקשה מהם שיק לתשלום יתרת חוב ארנונה של הנכס. הלקוחות מסרו לידיה שיק פתוח כדי שתשלם את החוב לעירייה. הנאשמת זייפה את השיק ע"י שינוי התאריך, ומילאה בו סכום של 4,800 שקלים. בשיק שזייפה השתמשה לתשלום עבור רהיטים שרכשה לעצמה. השיק לא כובד בשל חוסר כיסוי מספיק.
    • בהתאמה, הורשעה הנאשמת באישום השני בעבירות הפליליות הבאות:
      • גניבה בידי מורשה, בניגוד לסעיף 393 לחוק העונשין.
      • זיוף, בניגוד לסעיף 418 לחוק העונשין.
    • על פי עובדות האישום השלישי, ביקשה הנאשמת מהלקוחות שיפקידו בידיה שיק פתוח לצורך תשלום מס רכישה. הנאשמת לא שילמה את המס באמצעות השיק, אלא זייפה שתי קבלות של מס רכישה ע"ש הלקוחות, תוך זיוף הסכומים והטבעת חותמת מזויפת המעידה על פירעונם. את הקבלות המזייפות, מסרה הנאשמת ללקוחות. לא ידוע מהו השימוש שעשתה הנאשמת, אם עשתה, באותו שיק. הלקוחות חוייבו לשלם את סכום המס בתוספת ריבית והצמדה עקב האיחור בתשלום.
    • בהתאמה, הורשעה הנאשמת באישום השלישי בעבירות הבאות:
      • קבלת דבר במירמה, עבירה בניגוד לסעיף 415 לחוק העונשין.
      • זיוף, עבירה בניגוד לסעיף 418 לחוק העונשין.

תיק פלילי 3636/09 – עבירה של גניבה בידי עובד

• כתב האישום בת.פ. 3636/99 נגע לתקופה אחרת, בה הועסקה הנאשמת כפקידת מכירות בחברה וגנבה כספים ממעבידה.
  • במקום להעביר לחברה כספים שהתקבלו מלקוחות אשר רכשו מוצרים, גנבה את הכספים והעלימה את מעשיה על ידי הוצאת חשבוניות זיכוי, במקום חשבוניות מס.
  • בהתאמה, הורשעה הנאשמת בכתב אישום זה בעבירה של גניבה בידי עובד, בניגוד לסעיף 391 לחוק העונשין.

בית משפט השלום מאמץ את הסדר הטעון ונמנע מלגזור על הנאשמת מאסר לריצוי מאחורי סורג ובריח

• בגזר דינה, עמד בית משפט השלום בכפר סבא (כבוד השופטת ניצה מימון שעשוע) על חומרת מעשיה של הנאשמת כלדקמן:

"מעובדות כתבי האישום בהם הורשעה הנאשמת עולה כי המדובר בשימוש לרעה שעשתה הנאשמת בעיסוקה כמתווכת דירות, תוך מעילה באמון שרחשו כלפיה הלקוחות רוכשי הנכס והמוכרים, ותוך שקיבלה לידיה, שלא כדין, כספים המגיעים למוכרים.

הנאשמת ניסתה להסתיר מעשים אלה ע"י זיוף מסמכים ואף גנבה סידרת שיקים, אשר הפקידו בידיה הרוכשים לשם מסירתם למוכרים. כמו כן ניסתה הנאשמת לקבל במרמה סכום של 4,800 ש"ח מהרוכשים, וקיבלה שיק פתוח נוסף, תוך טענת שווא כי מדובר בכספים לתשלום חוב הארנונה ומס רכישה בגין הנכס.

אותו דפוס עברייני של שליחת יד בכספי הזולת, שנתן בה את אמונו, מתגלה מעובדות כתב האישום השני, עת גנבה הנאשמת ממעבידתה סך של 2,500 ש"ח והוציאה חשבוניות זיכוי במקום חשבוניות מס כדי להסוות את המעילה".

• למרות חומרת המקרה, כיבד בית משפט השלום בכפר סבא (כב' השופטת ניצה מימון שעשוע) את הסדר הטעון שנקשר בין הצדדים והשית על הנאשמת את העונשים הבאים: עבודות שירות, מאסר על תנאי ופיצוי למתלוננים.

תיק פלילי פ 1637/00 + תיק פלילי פ 3636/99, בית משפט השלום כפר סבא, בפני כב' השופטת ניצה מימון שעשוע.

לקריאה נוספת:

עו"ד פלילי

ייצוג משפטי פלילי | קבלת ערעור פלילי | הקלה בעונש | עבירות צווארון לבן | גניבה ממעביד | גניבה ממעסיק | גניבה בידי עובד | קבלת דבר במרמה | זיוף | גניבה בידי מורשה | עורך דין פלילי במרכז

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
שינוי גודל גופנים