שימוע פלילי בפרקליטות – סגירת תיק פלילי: גניבה בידי עובד – סעיף 391 לחוק העונשין

שימוע פלילי בפרקליטות – סגירת תיק פלילי כנגד סטודנטית למשפטים שנחשדה בעבירה של גניבה בידי עובד – סעיף 391 לחוק העונשין | קבלת בקשה להימנע מהגשת כתב אישום לפי סעיף 60א לחסד"פ

• אנו מביאים מקרה זה כדוגמא להליך שימוע בפרקליטות, במסגרתו נתקבלה בקשה להימנע מהגשת כתב אישום שהגיש משרדנו הנוגעת לעבירה של גניבה בידי עובד (גניבה ממעביד) לפי סעיף 391 לחוק העונשין.
  • כנגד סטודנטית למשפטים נפתחה חקירה פלילית בחשד לגניבה ממעסיק. החקירה המשטרתית נפתחה בעקבות תלונה שהגיש כנגד הסטודנטית מעסיקה.
  • בעקבות הגשת התלונה נחקרה הסטודנטית במשטרה באזהרה, בחשד לעבירה של גניבה בידי עובד, בניגוד לסעיף 391 לחוק העונשין, תשל"ז – 1977.
  • לצד העבירה של גניבה במקום העבודה (הנקראת בחוק העונשין: "גניבה בידי עובד") קבע המחוקק עונש מקסימלי חמור:
    • ברגיל, העונש המקסימלי שבית משפט רשאי לגזור על נאשם אשר הורשע בעבירה של גניבה, עומד על 3 שנות מאסר (בהתאם להוראות סעיף 384 לחוק העונשין, התשל"ז – 1977).
    • בשל הממד של מעילה באמון המעסיק, קבע המחוקק עונש חמור יותר בעבירה של גניבה בידי עובד; סעיף 391 לחוק העונשין קובע, כי עובד הגונב דבר שהוא נכס מעבידו, או שהגיע לידי העובד בשביל מעבידו, וערכו עולה על אלף שקלים חדשים, עונשו המקסימלי – 7 שנות מאסר.
  • הסטודנטית נחקרה אם כן במשטרת ישראל בחשד לביצוע עבירת רכוש חמורה.
  • בתום חקירתה, הועבר חומר החקירה מהרשות החוקרת לפרקליטות, על מנת שהפרקליטות תיבחן האם להגיש כתב אישום פלילי כנגד הסטודנטית.
  • בד בבד עם העברת חומר החקירה, קיבלה הסטודנטית מכתב שכותרתו: "הודעה לפי סעיף 60א לחוק סדר הדין הפלילי [ניסוח משולב], התשמ"ב – 1982".
  • במכתב זה, ובהתאם להוראות סעיף 60א לחוק סדר הדין הפלילי, נמסרו לסטודנטית החשודה שני דברים מרכזיים:
    • תיק החקירה בו נחקרה כחשודה, הועבר לעיון הרשות התובעת, על מנת להחליט באם להגיש כתב אישום כנגדה.
    • בתוך 30 ימים מיום קבלת הודעה זו, זכותה לפנות בכתב לרשות התביעה בבקשה מנומקת, מדוע יש מקום להימנע מהגשת כתב אישום כנגדה (קרי: זכות שימוע).
  • הגשת כתב אישום כנגדה בעבירה של גניבה בידי עובד, קל וחומר הרשעתה בפלילים בעבירה זו, היתה חוסמת את דרכה להשתלב במקצוע עריכת הדין.
  • עם קבלת ההודעה לפי סעיף 60א לחוק סדר הדין הפלילי, פנתה הסטודנטית למשרדנו, אשר ייצג אותה מול הפרקליטות בהליכי השימוע.
  • בחלוף כחצי שנה מאז נחקרה באזהרה, מסרה פרקליטות מחוז ירושלים למשרדו של עו"ד גיא פלנטר בכתב, כי הפרקליטות החליטה לסגור את התיק בעילה של חוסר ראיות מספיקות.
  • משנסגר התיק, נפתח בפני הסטודנטית למשפטים לקבל תעודת יושר ולהתקבל בעתיד לשורות לשכת עורכי הדין.

משרד עורכי דין גיא פלנטר מעניק ייצוג משפטי לחשודים בהליכי שימוע פלילי בפרקליטות וביחידות התביעה המשטרתית בכל רחבי הארץ.

לקריאה נוספת:

גיא פלנטר משרד עורכי דין

שימוע פלילי בפרקליטות – סגירת תיק | קבלת בקשה להימנע מהגשת כתב אישום | סטודנטית למשפטים שנחשדה בעבירה של גניבה בידי עובד – סעיף 391 לחוק העונשין | סעיף 60א לחוק סדר הדין הפלילי

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
שינוי גודל גופנים