תאונת דרכים קטלנית – גרימת מוות ברשלנות; ייצוג משפטי ע"י עורך דין; 4 חודשי עבודות שירות | בימ"ש לתעבורה

5
(2)
תאונת דרכים קטלנית - גרימת מוות ברשלנות; ייצוג משפטי ע"י עורך דין; 4 חודשי עבודות שירות

תאונת דרכים קטלנית – גרימת מוות ברשלנות; בעקבות ייצוג משפטי ע"י עורך דין; 4 חודשי עבודות שירות. בתמונה: בית משפט השלום לתעבורה ברמלה.


גרימת מוות ברשלנות – תאונת דרכים קטלנית. ייצוג משפטי ע"י עורך דין פלילי גיא פלנטר שהסתיים ב- 4 חודשי עבודות שירות ופסילה ל- 5 שנים.

  • משרד עורך דין פלילי גיא פלנטר מייצג נאשמים בעבירות תעבורה חמורות כגון גרימת מוות ברשלנות, בניגוד לסעיף 304 לחוק העונשין, תשל"ז – 1977.
  • בעמוד זה אנו מציגים מקרה לדוגמא במסגרתו ייצג משרדנו נאשם אשר בנהיגתו הרשלנית גרם למותו של הולך רגל.
  • לאחר ניתוח חומר החקירה הוברר להגנה כי קיימות ראיות חותכות להרשעתו של הנאשם בעבירה של גרימת מוות ברשלנות ולפיכך עברה זירת המאבק למזעור נזקיו של הנאשם במישור העונש.
  • שני יעדים הציבה לעצמה ההגנה במישור העונשי:
    • סיום ההליך הפלילי ללא ענישה של מאסר מאחורי סורג ובריח.
    • תקופת פסילה מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה, מצומצמת ככל הניתן.
  • כפי שנראה בהמשך, שני היעדים הושגו; במסגרת הסדר טעון שגיבש עו"ד גיא פלנטר עם הפרקליטות הוסכם כדלקמן:
    • הצדדים יעתרו במשותף לעונש של מאסר בפועל – שמִשכו ייקבע על ידי בית המשפט – שירוצה בדרך של עבודות שירות (כאשר התביעה תבקש לשכנע את בית המשפט לגזור על הנאשם 6 חודשי עבודות שירות בעוד הסניגור ינסה לשכנע כי יש מקום לצמצם את תקופת עבודות השרות למספר חודשים).
    • לעניין רכיב הפסילה מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה הוסכם בהסדר הטעון כי התביעה תגביל את עתירתה ל- 7 שנות פסילה בעוד הסניגור יבקש לשכנע את בית המשפט לגזור תקופת פסילה קצרה יותר.
    • עוד הוסכם כי הפרקליטות לא תבקש לגזור על הנאשם סנקציה כלכלית כלשהיא – לא קנס וגם לא רכיב של פיצוי.
  • התיק נשמע בזמנו פני כב' השופט ירון לוי (מאז 2013 מכהן  כשופט בית המשפט המחוזי תל-אביב) ואת הפרקליטות ייצג עו"ד בני שגיא (אשר מונה לשיפוט בשנת 2007 ומאז שנת 2015 מכהן כשופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב).
  • בסופו של יום, קיבל בית המשפט את טענותיו של הסניגור, וגזר על הנאשם 4 חודשי עבודות שירות ו- 5 שנות פסילה בלבד, לא לפני ששיבח את באי כח שני הצדדים:

"ראויים באי כח הצדדים, עו"ד שגיא ועו"ד פלנטר, לשבח, על טיעוניהם הענייניים והסדורים".

  • גזר הדין של בית המשפט מתמצת היטב את הפרשה ונביא אותו כעת, כלשונו;

תאונת דרכים קטלנית – גזר הדין בעבירה של גרימת מוות ברשלנות.

"בית משפט השלום בשבתו כבית משפט לתעבורה רמלה

בפני כבוד השופט ירון לוי

בשם המאשימה – עו"ד בני שגיא
בשם הנאשם – עו"ד גיא פלנטר

גזר דין

האישום.

1. על יסוד הודאתו, שניתנה במסגרת הסדר טיעון, הורשע הנאשם בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום המתוקן, שעניינן גרימת מוות ברשלנות, בניגוד לסעיף 304 לחוק העונשין, תשל"ז – 1977 (להלן: "חוק העונשין"), ביחד עם סעיפים 64 ו- 40 לפקודת התעבורה [נוסח חדש], תשכ"א – 1961 (להלן: "פקודת התעבורה").

העובדות.

2. הנאשם נהג, באור יום, ברכב מסחרי, בחניון מסוף האוטובוסים של חברת "אגד", בראשון לציון. בשלב מסוים, ביקש הנאשם לנסוע לאחור, מכיוון מזרח למערב, כאשר באותה עת עמד על המדרכה הסמוכה הולך הרגל, יחזקאל אלגי'ם, קשיש כבן 86 ז"ל (להלן: "המנוח"), שביקש לחצות את הכביש שבמקום, לכיוון צפון.
במהלך הנסיעה לאחור הבחין הנאשם, לפתע, כי המנוח "נעלם" משדה ראייתו, ולמרות זאת, המשיך בנסיעה עד שפגע במנוח.
המנוח נפצע קשה, הועבר לבית החולים, ונפטר כשלושה שבועות לאחר התאונה.

נסיבות אישיות.

3. נסיבותיו האישיות של הנאשם קשות ביותר. הנאשם נשוי ואב ל- 7 ילדים (בגילאי 10 עד 32 שנים), מפרנס יחיד, ועובד בתחום השיפוצים מזה כ- 9 שנים. מצבו הכלכלי של הנאשם בכי רע. בשל קריסת עסקיו, נקלע הנאשם לחובות שסכומם הכולל עולה על 1.6 מיליון ₪.
מצבם הרפואי של הנאשם, בתו ורעייתו, אינו קל. לאחרונה עבר הנאשם מספר התקפי לב. בשנת 1999, נפצעה קשה בתו, בת ה- 11 (כיום) של הנאשם, בתאונת דרכים, כשעיקר הפגיעה במוחה, עד היום סובלת הילדה מבעיות התנהגותיות ואחרות. בעקבות פגיעה ברגלה, נעזרת האם בקביים לצורך הליכה, ונזקקת לטיפול פסיכולוגי.

עברו של הנאשם.

4. הנאשם אוחז ברשיון נהיגה משנת 1969. מרבית הרשעותיו הקודמות, בתחום התעבורה, מסוג ברירת משפט. הנאשם הורשע בעבר בעבירה של הכשלת עיקול.

הסדר הטיעון.

5. בהסתמך על מכלול הנסיבות, הגיעו הצדדים להסדר טיעון, במסגרתו, עתרו להטיל על הנאשם את העונשים הבאים:

א. מאסר בפועל – שמִשכו ייקבע על ידי בית המשפט – שירוצה בדרך של עבודות שירות.
ב. פסילת רשיון הנהיגה של הנאשם, לתקופה מירבית של 7 שנים, על פי עתירת התביעה, ולתקופה קצרה יותר, על-פי עתירה ההגנה.

6. לשיטת התביעה, הסדר הטיעון המוצע מְקֶל, ומגלם בתוכו התחשבות מירבית במכלול נתוניו האישיים הקשים של הנאשם. לדעת הסניגור, במסגרת הסדר הטיעון, על בית המשפט, להטיל תקופות מאסר ופסילה, קצרות, ככל הניתן, בשל דרגת רשלנותו הנמוכה של הנאשם, נסיבותיו האישיות, והמשפחתיות הקשות ועברו הלא מכביד.

דיון.

7. רשלנות הנאשם אינה קלה. אילו הקדיש הנאשם מעט יותר תשומת לב לאופן נהיגתו, יכול היה למנוע את התרחשות התאונה. עוד יש ליתן משקל לחומרא לתוצאותיה הטרגיות של התאונה, ולאינטרס הציבור, בענישה מחמירה למניעת נגע תאונות הדרכים הקטלניות.

מנגד, קיימים, בנסיבות המקרה דנן, שיקולים כבדי משקל, שיש בהצטברותם, כדי להטות את הכף, לקולא, וביניהם: עברו הנקי של הנאשם, משך שנות נהיגה רבות, המצביע על כך שמדובר באירוע חד פעמי, שאינו מאפיין את נהיגתו; הודאתו המיידית של הנאשם והבעת חרטתו, שיש בהם כדי ללמד, על נטילת אחריות והפנמת הלקח; ומכלול נסיבותיו האישיות, המשפחתיות והבריאותיות יוצאות הדופן של הנאשם כמפורט בהרחבה לעיל.

לא ניתן להתעלם מכך שענישה מחמירה עלולה לפגוע פגיעה אנושה במשפחה למודת סבל זו, שהנאשם הוא עמוד התווך שלה. לאור כל האמור, הסדר הטיעון בין הצדדים, ראוי, סביר והוגן.

ראויים באי כח הצדדים, עו"ד שגיא ועו"ד פלנטר, לשבח, על טיעוניהם הענייניים והסדורים.

העונש.

8. לאחר ששקלתי, בכובד ראש, את מכלול הנסיבות, כמפורט לעיל, אני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים:

א. 4 חודשי מאסר לריצוי בפועל. עונש המאסר ירוצה בדרך של עבודות שירות במתנ"ס גן יבנה, בהתאם לתנאים ולמגבלות, כמפורט בחוות דעת הממונה על עבודות השירות, מיום 4/11/2001. הנאשם יתייצב לתחילת ריצוי עונשו, ביום 2/12/2001 שעה 08:00, בפני הממונה על עבודות השירות.
ב. 6 חודשי מאסר מותנים למשך 3 שנים, והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור עבירות של נהיגה בזמן פסילה, בניגוד לסעיף 67 לפקודת התעבורה, או נהיגה בהעדר רשיון נהיגה, בניגוד לסעיף 10(א) לפקודת התעבורה, או גרימת מוות ברשלנות, בניגוד לסעיפים 304 לחוק העונשין ו- 64 לפקודת התעבורה.
ג. 5 שנות פסילה מלקבל או מלהחזיק רשיון נהיגה, בניכוי 90 ימי פסילה מינהלית שריצה הנאשם בתיק זה מיום 03/01/2000.
ד.  שנת פסילה מותנית למשך 3 שנים.

 זכות ערעור תוך 45 יום לבית המשפט המחוזי.

ניתן היום כ"ו בחשון, תשס"ב (12 בנובמבר 2001)".


משרד עורך דין פלילי גיא פלנטר – ייצוג משפטי בתיקי תאונות דרכים קטלניות ואישום בעבירת גרימת מוות ברשלנות.


עורכי דין פליליים

משרד עורך דין פלילי גיא פלנטר

משפט פלילי | משרד עורכי דין פלילי | ייצוג משפטי פלילי | דיני תעבורה | ייצוג משפטי בעבירות תעבורה חמורות | גרימת מוות ברשלנות | תאונת דרכים קטלנית | עורך דין פלילי במרכז | עו"ד פלילי במרכז | עורך דין פלילי ברמלה | עו"ד פלילי ברמלה | עורך דין פלילי בשפלה

 

דרג את העמוד

ממוצע הצבעות 5 / 5. כמות הצבעות 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

As you found this post useful...

Follow us on social media!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

קידום אתרים בגוגל קידום אתרים בגוגל
למעלה