גידול קנאביס – 640 גרם נטו – ללא הרשעה

5
(27)
גידול קנאביס, ללא הרשעה .

בתמונה: פרסום אודות המקרה בחדשות הגליל: גידול קנאביס, תפיסת שתיל הקנאביס על ידי משטרת קרית שמונה.


גידול קנאביס – קצת על העבירה

  • גידול קנאביס עדיין מוגדר כפשע במדינת ישראל, ולמרות הרפורמה שנערכה לאחרונה בכל הנוגע לשימוש ולהחזקת סמים קלים לצריכה עצמית, עבירת גידול הסמים (אפילו לצריכה עצמית) עדיין נושאת לצידה עונש מקסימלי של 20 שנות מאסר (!).
  • סעיף 6 לפקודת הסמים המסוכנים, אשר כותרתו "ייצור, הכנה והפקה" קובע כדלקמן:

"לא יגדל אדם סם מסוכן, לא ייצר אותו, לא יפיק אותו, לא יכין אותו ולא ימצה אותו מחומר אחר, אלא ברישיון מאת המנהל. העובר על הוראות סעיף זה, דינומאסר עשרים שנים או קנס פי עשרים וחמישה מן הקנס האמור בסעיף 61(א)(4) לחוק העונשין, התשל"ז-1977".

  • על החומרה המיוחסת לעבירה של גידול קנאביס ניתן ללמוד (למשל) מפסיקתו של בית משפט השלום בחיפה (כבוד השופט ערן קוטון) בתיק פלילי 8414-05-09, מדינת ישראל נגד פרידמן, שם נפסק:

"…כך או כך, "עבירת הגידול" היא עבירה בניגוד לסעיף 6 לפקודת הסמים. המחוקק רואה בגידול מעשה שווה ערך לייצור סם מסוכן, להפקתו, להכנתו ולמיצויו.

תכלית איסור הגידול, בין היתר, היא מניעת הכנסת סם חדש למערכת הפצת הסם הכוללת. משכך, אף לא נעשתה הבחנה ע"י המחוקק בין גידול סם מסוכן לצריכה עצמית לבין גידול שאינו לצריכה עצמית. אין לדעת לאן יתגלגל הסם שיופק מן הצמחים, בין אם מכוח רצון המגדל ובין אם מכוח רצונם של אחרים.

העונש המרבי הקבוע לצד עבירת הגידול הוא עונש של 20 שנות מאסר. בהינתן נתון זה על בית המשפט מוטלת החובה להחמיר עם המגדלים על מנת לצקת תוכן לתכלית החקיקה, לגמול למגדלים על מעשיהם ולהרתיע את היחיד ואת הרבים העלולים לפעול כמותו".


גידול קנאביס – מקרה להמחשה בו טיפלנו – סיום ההליך הפלילי ללא הרשעה

החקירה המשטרתית בחשד לעבירה של גידול קנאביס

  • בשטח פתוח, בסמוך לאחד הקיבוצים בצפון, שתלו זוג סטודנטים צעירים שתיל קנאביס, גידרו את השתיל ונהגו להשקותו עד להגיעו (במועד תפיסתו על ידי המשטרה) למשקל של 640 גרם נטו.
  • במסגרת פעילות משטרתית של תחנת משטרת קרית שמונה, נחשפו השניים כמי שעסקו בגידול הסמים. כבר בשטח, הודו הסטודנטים בעבירה של גידול סמים וכך גם עשו בהמשך, לאחר שעוכבו ונחקרו באזהרה בתחנת משטרת קרית שמונה.

למרות משקל הקנאביס שגידלו הנאשמים – גיבוש הסכמה עם המשטרה לסיום ההליך ללא הרשעה

  • לאחר שכבר נחקרו על ידי המשטרה באזהרה פעמיים, מבלי להיוועץ בעורך דין, ולאחר שהפלילו עצמם בעבירה של גידול קנאביס, פנו הזוג למשרדנו, על מנת שנעניק להם ייצוג משפטי.
  • במסגרת שימוע פלילי שנערך בפני עו"ד סיסי מויאל, רפ"ק, ראש שלוחת תביעות קרית שמונה, שוכנעה משטרת ישראל שלא להגיש כנגד הסטודנטים כתב אישום המייחס להם עבירה של גידול סמים, אלא להסתפק באישום בעבירה של החזקת סמים לצריכה עצמית בלבד (אמנם הסטודנטים הואשמו בפרק העובדתי בכתב האישום במעשים המקימים את העבירה של גידול קנאביס, אולם יוחסה להם עבירה של החזקת סמים לצריכה עצמית בלבד).
  • בהמשך, גיבש משרדנו הסדר טעון על פיו יעתרו הצדדים במשותף לסיום ההליך הפלילי ללא הרשעה, בדרך של חתימה על התחייבות להימנע מעבירה, ללא מעורבות של שירות מבחן וללא רכיבי ענישה אחרים (כגון שירות לתועלת הציבור).

אימוץ הסדר הטעון וסיום ההליך הפלילי ללא הרשעה

  • כתב האישום הוגש לבית משפט השלום בקרית שמונה והתיק הפלילי נקבע לדיון בפני כבוד השופט מורן מרגלית, סגן נשיא.
בית משפט השלום קרית שמונה

בתמונה: בית משפט השלום קרית שמונה.

  • בישיבת 28.4.19, החליט בית משפט השלום בקרית שמונה (כב' השופט מורן מרגלית, סגן נשיא) לכבד את הסדר הטעון שהוצג בפניו, בקובעו כדלקמן:

"הנאשמים הודו במסגרת הסדר טעון בעבירה של החזקת סם לצריכה עצמית, כמפורט בכתב האישום.

לאחר ששמעתי את טיעוני הצדדים, לקחתי מחד בחשבון את העובדה כי המדובר בעבירת סמים במסגרתה גידלו הנאשמים שתיל של קנאביס בצוותא, ומאידך, את העובדה כי המאשימה החליטה להגיש את כתב האישום בעבירת החזקת סם לצריכה עצמית בלבד, את הודאתם המהירה של הנאשמים כבר במשטרה והבעת החרטה בפניי, שנשמעה לי כנה, ובשל נסיבותיהם האישיות והיותם סטודנטים…כך שעתידם עוד לפניהם, הגעתי למסקנה כי באופן חריג, והגם שמדובר לכאורה בהסדר מקל, הרי שיש לקבלו בהיותו סביר ומאוזן, וכך אני מחליט.

אשר על כן, אני נמנע מהרשעת הנאשמים בדין.

אני מחייב כל אחד מהנאשמים בחתימה על התחייבות על סך 2,500 ש"ח בערבות עצמית להימנע מלעבור על החיקוק לפיו הורשעו, או כל עבירת סמים אחרת, תוך שנתיים מהיום".


גידול קנאביס - אי הרשעה

בתמונה: גידול קנאביס – אי הרשעה. בית משפט השלום קרית שמונה (כב' השופט מורן מרגלית) מכבד את הסדר הטעון שגובש בשימוע ומסיים את ההליך הפלילי ללא הרשעה, תוך חיוב הנאשמים לחתום על התחייבות להימנע מעבירה.


החלטה מיום 28.4.19, תיק פלילי 44207-01-19, בית משפט השלום קרית שמונה לפני כב' השופט מורן מרגלית, סגן נשיא.

  • את הנאשם ייצגו בתיק זה עורך דין פלילי גיא פלנטר ועורכת דין אירנה אינברג ממשרדו. מטעם המאשימה ייצגו בתיק זה עו"ד סיסי מויאל, רפ"ק, ראש שלוחת תביעות קרית שמונה ועו"ד תומר בן חמו.
  • בהמשך עמוד זה ניתן לעיין בכתב האישום שהוגש כנגד זוג הסטודנטים המייחס להם עבירה של החזקת סם לצריכה עצמית (חלף העבירה של גידול קנאביס) ובהחלטת בית משפט השלום קרית שמונה (כב' השופט מורן מרגלית) לאמץ את הסדר הטעון ולסיים את ההליך הפלילי ללא הרשעה, בהתחייבות להימנע מעבירה בלבד.

לקריאה נוספת


משרד עורך דין פלילי גיא פלנטר.


עורך דין פלילי

משרד עורך דין פלילי גיא פלנטר

עבירות סמים – ייצוג משפטי | גידול קנאביס – אי הרשעה | עורך דין פלילי בקרית שמונה | בית משפט השלום בקרית שמונה

 

דרג את העמוד

ממוצע הצבעות 5 / 5. כמות הצבעות 27

No votes so far! Be the first to rate this post.

As you found this post useful...

Follow us on social media!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

קבצים להורדה - לחץ לצפייה

גידול סמים - דוגנאות למקרים נוספים בהם טיפל משרדנו:
קידום אתרים בגוגל קידום אתרים בגוגל
למעלה